چگونه حامله شویم؟!

بارداری

[ad_1]

راه های سریع تر باردار شدن

وضعیت سنتی یکی از بهترین وضعیت‌های رابطه‌ جنسی برای باردار شدن سریع‌تر است. این وضعیت برای بارداری مطلوب‌ترین حالت است—گرچه تقریباً در هر حالت از رابطه ‌جنسی می‌توان باردار شد.

در این وضعیت که جزء قدیمی‌ترین حالت‌ها برای رابطه‌ جنسی است، زن با پاهایی باز شده به پشت می‌خوابد و هر دو زانوی خود را خم می‌کند و کف پاها را محکم روی زمین قرار می‌دهد. سپس مرد روی او می‌خوابد. البته این حالت پایه مدل‌های دیگری هم دارد: مثلاً زن یک یا هر دو پای خود را بلند می‌کند و مرد یا آنها را در دست می‌گیرد و یا آنها را روی شانه‌های خود قرار می‌دهد؛ یااینکه یکی یا هر دو زانوی خود را باز می‌کند.

برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می‌خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی دیگر از فواید این حالت این است که این امکان را فراهم می‌کند که آلت مرد عمیق‌تر وارد واژن زن شود تا اسپرم بعد از انزال مستقیم‌ وارد گردنه رحم شود.

همچنین بخوانید : هفت دلیل باردار نشدن زوج ها

وقتی می‌خواهید در بهترین حالت رابطه ‌جنسی باردار شوید، و احتمال باردار شدن خود را پس از انزال افزایش دهید، این نکات را رعایت کنید:

مرد باید آلت تناسلی خود را تا حد امکان بیشتر به عمق واژن فرو برده تا کمترین میزان از مایع انزال شده بیرون از واژن بریزد.
پس از بیرون کشیدن آلت، مرد می‌تواند به آرامی دو لب دستگاه تناسلی زن را به سمت هم فشار دهد تا مایع انزال شده از آن بیرون نریزد.
زن باید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعدی همانطور به پشت دراز بکشد. بهتر است که زیر کمر او بالشی قرار گیرد تا لگن او کمی از روی زمین بلند شود.

طبیعی است که وقتی زن از جای خود بلند می‌شود کمی از مایع انزال شده از واژن بیرون بریزد اما این احتمال بارور شدن او را کاهش نمی‌دهد زیرا در این نقطه بیشتر اسپرم‌هایی که در واژن مانده‌اند زنده نیستند. به همان دلیل، به پشت خوابیدن زن بیشتر از ۳۰ دقیقه احتمال بارور شدن زن را بیشتر نمی‌کند.

عواملی كه ممكن است بر روی بارداری تأثير بگذارند

شانس باردار شدن زن به دلایل مختلفی، از جمله ناباروری در مرد یا زن، می تواند متوقف شده یا به تاخیر بیافتد. در اینجا عوامل متعددی که می تواند شانس باردار شدن شما را تحت تأثیر قرار دهد، آورده شده است:

در زنان:

  • افزایش سن مادر (بیش از ۳۰ سال) باعث شروع کاهش نرخ باروری می شود
  • فیبروم رحم
  • حاملگی خارج رحمی
  • آندومتریوز
  • بیماری التهاب لگن
  • سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS)
  • پیشینه STD (بیماری های منتقله از راه جنسی)
  • محاسبه نادرست دوره باروری
  • لوله فالوپی مسدود شده
  • چرخه قاعدگی نامنظم
  • عدم تعادل تیروئید
  • نارسایی زودرس تخمدان (POF)
  • کاهش ذخیره تخمدان (DOR)

در مردان:

  • تعداد کم اسپرم
  • از کار افتادگی بیضه ها
  • اختلال در نعوظ
  • انزال زودرس
  • دیابت

عوامل کلی:

  • هر مورد جراحی در لگن یا شکم
  • مشکلات سبک زندگی
  • اگر یک وضعیت پزشکی اولیه مانع شانس حاملگی شما نباشد، می توانید با تلاش هایی شانس باردار شدن را بیشتر کنید.
  • نکته برتر برای بهبود شانس بارداری
  • در اینجا چند نکته برای افزایش شانس بارداری وجود دارد.

شیوه زندگی سالم:

یک شیوه زندگی سالم می تواند در بهبود باروری شما موثر باشد. اجتناب از نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر غیر مجاز، بسیار مهم هستند، زیرا ممکن است بر روی شانس بارداری تاثیر بگذارند.

از مصرف بیش از حد مواد غذایی آماده اجتناب کنید و از رژیم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی و محصولات لبنی (به خصوص مواد غذایی طبیعی) استفاده کنید. همچنین، به طور مرتب ورزش کنید تا وزن خود را حفظ کنید. این باعث افزایش باروری شما به وسیله افزایش کیفیت اسپرم و تخمک سالم خواهد شد.

بررسی سلامتی:

برای اطمینان از اینکه از لحاظ پزشکی در وضعیت مناسبی هستید، برای بررسی اولیه سلامت به پزشک مراجعه کنید. شما می توانید آزمایش های تخمک گذاری و اسپرم را انجام دهید که پارامترهای ضروری برای فهم توانایی زوجین برای بارداری است. علاوه بر این، آگاهی از سلامتی تان، دوران حاملگی سالم و مطمئن را تضمین می کند.

نظارت بر دوره تخمک گذاری:

دوره تخمک گذاری خود را برای دانستن زمان مناسب برای مقاربت پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک دوره ۲۸ روزه قاعدگی داشته باشید، روز چهاردهم تخمک گذاری انجام خواهد شد. بنابراین دریچه باروری بین روزهای ۱۱ تا ۱۵ باز می شود، که ایده آل ترین زمان برای داشتن رابطه جنسی است. شما همچنین می توانید با مشاور متخصص زنان صحبت کنید.

شما همچنین می توانید قوام سرویکس رحم و درجه حرارت معمول بدن را برای فهمیدن دوره تخمک گذاری خود بررسی کنید.

نظارت بر فولیکول:

اگر شما نمی توانید دوره تخمک گذاری خود را شناسایی کنید، پزشک می تواند از طریق نظارت بر فولیکول به شما کمک کند. آنها می توانند با آزمایش هورمون خون و اولتراسوند تخمدان، زمان مناسب تخمک گذاری را به شما بگویند.

باردار شدن

مواد غذایی سرعت دهنده باروری:

مواد مغذی مانند اسید فولیک، ویتامین C، A، D و E، روی، پتاسیم و مس برای افزایش شانس باروری ضروری هستند. این غذاها که می توانند از رژیم غذایی یا مکمل های شما به دست آیند، به تولید تخمک سالم کمک می کنند و کیفیت اسپرم ها را بهبود می بخشند.

غذاهایی که باید بخورید:

سبزیجات دارای برگ سبز: اسفناج، کلم، کلم بروکلی.

ماهی های چرب: ماهی ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی خال دار.

غذاهای غنی از روی: آجیل بادام زمینی، بذر کدو تنبل، صدف و ماهی قزل آلا، گوشت گاو و گوشت گاو ارگانیک.

کربوهیدرات های جامع: نان سبوس دار، برنج، ماکارونی، سیب زمینی شیرین.

غذاهای پروتئینی: مرغ، لبنیات، آجیل، بوقلمون، توفو، دانه ها، تخم مرغ، حبوبات.

حفظ وزن بدن:

وزن زن نقش مهمی در بارداری ایفا می کند. داشتن اضافه وزن یا کمبود وزن منجر به تغییرات هورمونی در بدن می شود که می تواند مانع شانس باردار شدن شود. پس داشتن رژیم غذایی سالم و حفظ شرایط جسمی مناسب به وسیله ورزش، می تواند به شما در حفظ وزن ایده آل کمک کند.

کاهش استرس

استرس می تواند موجب نوسانات هورمونی شود که می تواند بر باروری در مردان و زنان تأثیر بگذارد. مدیتیشن، تمرینات تنفسی و یوگا راه هایی برای کاهش سطح استرس هستند.

در مورد داروها با پزشک مشورت کنید

در صورت مصرف دارو به منظور هر گونه مسئله سلامتی و درمانی، پزشک خود را درباره تصمیم خود برای ایجاد یک خانواده مطلع کنید. برخی از داروهای درمانی نظیر استروئید، آلفا مسدود کننده، داروهای ضد روانپزشکی و NSAID ها می توانند باروری را تحت تاثیر قرار دهند.

ویتامین های پیش از تولد را انتخاب کنید

اگر در حال برنامه ریزی برای بارداری هستید، با پزشک خود صحبت کنید و از ویتامین های پیش از تولد استفاده کنید. آنها می توانند هرگونه کمبود مواد مغذی را که می تواند باعث تاخیر در بارداری شود، را جبران کنند.

چیزهایی که برای باردار شدن باید از آن ها اجتناب کنید :

زیاده روی کافیست، حالا خبرهای بدی برای شما داریم! اگر می خواهید به راحتی باردار شوید، باید تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که شما مجبور به ترک آن ها هستید:

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن برای شما خوب نیست، حتی اگر روزی یک بار یا دو بار این کار را می کنید، وقت آن است که آن را متوقف کنید. طبق گفته کارشناسان، سیگاری ها بیشتر از مشکلات ناباروری رنج می برند و نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند در طی دوران بارداری بیشتر دچار مشکل می شوند. در واقع، زنانی که سیگار می کشند احتمال بیشتری در تولید تخمک با ناهنجاری های ژنتیکی دارند. نه تنها شما، حتی همسرتان باید سیگار را ترک کنید، زیرا مردان سیگاری بیشتر احتمال دارد که تعداد اسپرم کمتری داشته باشند.

کافئین بیش از حد

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید کلا کافئین را از زندگی خود حذف کنید. اما خبر بد این است که شما باید به شدت میزان مصرف آن را کاهش دهید. کافئین اضافی در سیستم بدن شما می تواند سلامت باروری شما را به خطر بیاندازد و این کار را سخت تر کند.

مصرف بیش از حد الکل

مصرف بیش از حد هر چیز خوبی می تواند بد باشد، و این در مورد الکل نیز درست است! یک لیوان نوشیدنی الکلی در اینجا و آنجا هیچ آسیبی به شما نخواهد زد، اما مصرف بیش از حد آن مشکل ایجاد می کند. بیش از دو لیوان نوشیدنی در روز ننوشید. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث دوره های نامنظم، عدم تخمک گذاری و تغییر در میزان غلظت استروژن و پروژسترون شود. همه این ها عواملی هستند که می توانند مشکل ساز شوند.

خواب کافی

داشتن خواب کافی برای حفظ سوخت و ساز مناسب و تولید هورمون در بدن ضروری است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هفت تا هشت ساعت در روز می خوابید.

مجله پزشکی نوبیدنت

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *