چگونه کمردرد را در خانه درمان کنیم؟

مجله تندرستی گیاه سلامتی

[ad_1]

کمردرد می تواند با کارهای روزمره شما تداخل ایجاد کند. واقعیت این است که 84 درصد از افراد در طول زندگی خود یکبار کمردرد را تجربه می کنند. اما این درد همیشه چیزی نیست که بخواهید نادیده اش بگیرید یا منتظر بمانید تا خود به خود برطرف شود. به لطف روش های متعددی که برای درمان کمردرد در خانه وجود دارد می توانید دردتان را تسکین ببخشید. این درمان ها هر چیزی همچون استفاده از گیاهان دارویی تا ماساژ را در بر می گیرند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

پمادها و روغن ها را برای کاهش درد مدنظر داشته باشید:

همانطور که می دانید روغن ها و پمادهای زیادی هست که باعث کاهش درد کمر می شود. به عنوان مثال کرم هایی که حاوی capsaicin هستند می توانند کانال های درد را بی حس کنند. سایر مواد تشکیل دهنده ای که می توانید در کرم های موضعی ببینید عبارت است از :

  • ایبوپروفن
  • دیکلوفناک
  • لیدوکائین
  • کاین

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که داروهای موضعی می تواند به اندازه داروهای خوراکی مفید باشد. بیشتر این داروها کارکرد خوبی برای افراد مبتلا به کمردرد دارند. این داروها ممکن است به شکل کرم، ژل و بسته ارائه شوند. یکی از مطالعات هم نشان می دهد وقتی افراد روغن ضروری اسطوخودوس یا روغن اماده شده از فلفل کاین را بر روی کمرشان می مالند دردشان کمتر می شود.  فقط قبل از اینکه کرمی را به طور گسترده مورد استفاده قرار دهید تستش کنید. برای تست کردن مقداری از آن را روی پوست بمالید و 24 ساعت منتظر بمانید. اگر حساسیتی به ماده مورد نظر نداشتید می توانید از آن استفاده کنید.

 ماساژ هم به تسکین درد کمر کمک می کند:

ماساژ دادن آرام می تواند عضلات را شل کند و باعث کاهش درد شود. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد ماساژ درمانی به همراه درمان های سنتی می تواند:

  • کمردرد را کاهش دهد
  • عملکرد کمر را بهبود ببخشد
  • استفاده از داروهای ضد التهابی را کاهش دهد
  • روزهایی که نیاز به استراحت در رختخواب هست را کاهش دهد

آن ها همچنین تفاوتی بین ماساژهای آرام سازی و ماساژهای ساختاری پیدا نکردند. از یک دوست یا فرد آشنا بخواهید کمی ماساژتان دهد. همچنین می توانید از یک فرد متخصص برای اینکار کمک بگیرید.

 برای کاهش کمردرد چه موادی می توانید بخورید؟

برخی از تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی قلیایی می تواند کمردرد را کاهش دهد. این رژیم در برگیرنده مصرف غذاهایی است که اسیدیته کمتری دارند. قبل از آغاز هر نوع رژیمی باید با متخصص  یا پزشک خود مشورت کنید. برخی از غذاها ممکن است با داروهای فعلی تان تداخل داشته باشد و باعث بروز عوارض ناخواسته ای شود.

از حمام نمک اپسوم استفاده کنید:

نمک اپسوم  وارد پوست می شود و می تواند درد را کاهش دهد. شناور شدن در حمام نمک اپسوم برای 20 دقیقه باعث کاهش کمردرد می شود به خصوص اگر ورزش کرده اید.  زمانی که از حمام نمک اپسوم استفاده می کنید باید مطمئن شوید که آب گرم است. آب داغ می تواند باعث تورم عضلات شود و آب سرد هم باعث گرفتگی عضلات می شود. متخصصان توصیه می کنند دما بین 33 الی 38 درجه سانتیگراد باشد. دمای بالای 40 درجه سانتیگراد اصلا توصیه نمی شود.

همچنین با با خود یک توپ تنیس هم بیاورید و آن را بر روی کمرتان بگذارید و به این طرف و آن طرف حرکت کنید.این موضوع همانند ماساژ عمل می کند و می تواند درد عضلاتتان را کاهش دهد. نمک اپسوم مزایای دیگری هم برای پوست دارد و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد، پوست را نرم تر کند و خارش را کمتر نماید.

 برای کاهش کمردرد، وضعیت نشستن را اصلاح کنید:

بیشتر افراد بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف نشستن پشت میز می کنند و همین امر می تواند به کمرشان اسیب وارد کند. شما می توانید با اصلاح وضعیت خود از بروز چنین دردهایی بکاهید. وضعیت خود را به هنگام نشستن اصلح کنید. زمانی که با رایانه کار می کنید  درست بنشینید و به کمرتان فشار وارد نکنید. برنامه ها و دستگاه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند وضعیت نشستن تان را بهبود ببخشیدو اگر کل روز با رایانه کار می کنید از نرم افزار Posture Man Pat استفاده کنید. این برنامه رایگان از طریق وبکم روی دسکتاپ با شما تعامل برقرار می کند و جایی که صورتتان قرار گرفته را شناسایی می کند. اگر وضعیت شما درست نباشد این برنامه هشداری برایتان می فرستد. اگر  دوست داشتید می توانید با یک پزشک متخصص مشورت کنید و درباره اصلاح وضعیت نشستن خود با او صحبت نمایید.

نحوه خوابیدن تان را هم تنظیم کنید:

خوابیدن روی زمین با بالشتی که زیر پاهایتان قرار گرفته است می تواند به کاهش کمردرد کمک کند حتی اگر خودتان را به خواب زده باشید. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید قرار دادن بالشت بین زانوها می تواند به کاهش درد کمک کند.  سعی کنید بر روی شکم نخوابید. اگر عادت دارید همیشه بر روی شکم بخوابید توصیه می کنید یک بالشت زیر قسمت پایینی شکم و لگن خاصره قرار دهید تا به کمرتان فشار وارد نشود.

 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

با اینکه در بیشتر موارد می توان کمردرد را با درمان های خانگی بهبود بخشید اما برخی از نشانه ها هست که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. اگر نشانه های زیر را تجربه کردید حتما با پزشک مشورت کنید:

  • دردی که بیش از شش هفته طول کشیده است
  • دردی که بدتر می شود
  • دردی که شما را از خواب شبانه بیدار می کند.
  • درد شکم
  • دردی که با صعف و بی حسی در پاها یا بازوها همراه است.

اگر درد کمرتان  شدید است تا زمانی که خودتان را به پزشک برسانید می توانید از مسکن های تجویزی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که نحوه مصرف را بر اساس دستور پزشک دنبال می کنید.زمانی که دردتان آغاز می شود باید با پزشک تان مشورت کنید. او با بررسی های بیشتر علت این دردها و نحوه درمانشان را بیان می کند.

مجله پزشکی نوبیدنت

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *